Architektura marki – sześć najciekawszych sklepów

27-10-2019

Im bardziej wirtualizuje się nasze życie, im doskonalsza i bardziej wyrafinowana staje się technologia, tym bardziej poszukujemy autentycznych doświadczeń. Dziś nabywamy doświadczenia, tak jak torebkę, koszulę, zegarek, samochód czy inne materialne dobra. Marki z równym zaangażowaniem budują swoje cyfrowe światy w internecie, co te fizyczne, sensualne w rzeczywistości. Wiedzą też, że oba kanały komunikacji i interakcji z odbiorcami pełnią inną rolę, ale powinny się wzajemnie uzupełniać. 

Obecnie dynamika, złożoność i wielowątkowość zmian na świecie jest bezprecedensowa. Brak szerokiego spojrzenia może kosztować marki utratę konsumenckiej atencji, dlatego przemyślana adaptacja trendów i ich przemyślne wdrażanie okazuje się niezbędne. Z drugiej strony, dziś tylko unikalna forma ekspresji, silna tożsamość i wartości czynią marki atrakcyjnymi. W związku z tym łączyć trzeba w przemyślany sposób, to co własne ze wspólnymi zasadami gry, wyznaczanymi przez rozwój cywilizacyjny.

Punktów styku z markami nigdy już nie będzie mniej, będzie ich więcej, bądź zmienią się one nie do poznania. Wszystko zmierza do zacierania granic pomiędzy światem reklamy, a jego cywilną wersją. Marki wchodzą w interakcje z konsumentami w zupełnie nowy sposób, w nowych miejscach i za pomocą nowych narzędzi.

Architektura od zawsze była formą komunikacji, określała i podkreślała, cele, wartości czy tożsamość. Spójrzmy na sześć świeżych przykładów budowania marki dzięki architekturze wnętrz. Są to sklepy, ale i galerie, place zabaw, ekspozytory, kawiarnie i kluby. Doskonały program, projekt, ale i wykonanie z uwagą dla każdego detalu, sprawiły, że klienci traktują te miejsca nie jak zwykły sklep, ale miejsce o kulturowym, rozrywkowym czy intelektualnym potencjale. Marki zaś pozostają adekwatne do potrzeb i rozwijają swój biznes. 

Wybraliśmy kilka przestrzeni, spośród setek, które niemal codziennie otwierają swoje podwoje. Większość z nich zasługuje na uwagę, dlatego polecamy szerszą analizę.

Niezależnie czy mamy do czynienia z butikiem, wielkoformatowym domem handlowym, ale także miejscami łączącymi i wychodzącymi poza kategorie (hotelowe, rozrywkowe, jedzeniowe czy handlowe), zawsze tworzenie rzeczy unikatowych jest najlepszym rozwiązaniem. Powtarzalność, pomimo potencjalnej różnorodności jest dziś, w zalewie bodźców i informacji, największym wyzwaniem dla firm. 

 

Browns Nomad 2.0, Berlin, proj. Reference Studios

 

Nobliwy dom handlowy Brown’s od czasu, gdy został przejęty przez platformę Farfetch zaczął mocniej eksperymentować. Nowe formaty sklepów, także w formie pop-upów stały się częścią szerszej strategii rozwoju i odświeżenia marki. Browns Nomad 2.0 to wędrujący sklep, który pojawia się w modnych lokalizacjach wielkich metropolii. Po Londynie i Los Angeles w listopadzie zawita do Berlina, gdzie zagości w opustoszałym supermarkecie w dzielnicy Mitte.

[article_gallery id=1]

https://www.brownsfashion.com/pl/article/berlin-nomad-store

 

Homme Plissé Issey Miyake, Tokio, proj. Tokujin Yoshioka

 

Issey Miyake, znany z tyleż wyrafinowanego, co minimalistycznego stylu, szczególnie jeżeli idzie o przestrzeń swoich butików, otworzył niedawno wyjątkowy sklep w rodzinnej Japonii. Nowe miejsce poświęcone jest w całości flagowemu zabiegowi, który od lat pojawia się we wszystkich kolekcjach projektanta- plisom. Niezwykłym jest fakt, że w sklepie można bezpośrednio doświadczyć procesu produkcji, ponieważ maszyna do plisowania stanowi jego centrum. Wpisuje się to w trend zarówno personalizacji produktów, jak i „fabularyzacji” przestrzeni handlowych, które by zwrócić na siebie uwagę stają się miejscami złożonej rozrywki.

[article_gallery id=2]

https://www.tokujin.com/news/?l=en

 

Watch Club, Londyn, proj. Dimore Studio

 

Jak podaje ostatni raport Interbrand, kategoria dóbr luksusowych (jakkolwiek są dziś rozumiane czy komunikowane) rośnie w siłę najbardziej dynamicznie, podobnie jak fizyczne sklepy o wyjątkowym wyrazie. Ewidentnie najdroższe produkty mają swój czas, a czas sam w sobie jest największym luksusem. Tym bardziej, gdy sprawdzamy, go spoglądając na nadgarstek udekorowany zegarkiem z renomowanej szwajcarskiej manufaktury. Nowa aranżacja londyńskiego  Watch Club autorstwa mediolańskiego Dimore Studio jest wyrafinowana, eklektyczna i złożona z cytatów z dwudziestowiecznego modernistycznego wzornictwa. Estetyzacja życia na najwyższym poziomie.

[article_gallery id=3]

http://www.dimorestudio.eu/projects/the-watch-club/

 

Państwa uwadze polecamy również:

Juun.J, Seul, proj. WGNB

 

[article_gallery id=4]

http://www.wgnb.kr/

 

KaDeWe, Wiedeń, proj. OMA (w trakcie budowy)

 

[article_gallery id=5]

https://oma.eu/projects/kadewe-vienna-the-link

 

Carlos Place (Matchesfashion.com), Londyn, proj. Philip Joseph

 

[article_gallery id=6]

https://www.matchesfashion.com/intl/5carlosplace?

 

W Anegre niezależnie od projektu oferujemy rozwiązania w pełni spersonalizowane, uwzględniające każdy detal na poziomie technicznym i estetycznym. Świadomość potrzeb współczesnych klientów, w szerokim ujęciu, jest dla nas kluczem do budowania biznesu. Zdajemy sobie sprawę, że najwyższej jakości stolarstwo jest dziś ważnym elementem budowania doświadczenia marki, dlatego dokładamy wszelkich starań, by nasi klienci mieli zawsze pewność, że nasza firma jest doskonałym partnerem w realizacji najbardziej wymagających projektów. 

 

Funkcjonowanie naszej strony internetowej jest zgodne z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie ochrony danych osobowych.

Aby dowiedzieć się więcej na temat stosowanych przez nas zasad w zakresie ochrony danych osobowych i stosowania plików cookies, kliknij – Polityka Prywatności.

 

Akceptuję