Trendbooki – myślmy jak wizjonerzy!

17-03-2019

W dzisiejszych czasach, w których jedyną pewną rzeczą jest ciągła zmiana, umiejętność rozpoznania i implementacji trendów jest niezbędna. Stanowi ona swoistą podstawę do budowania spójnej marki scalającej wszystkie jej procesy.

Część firm często myli jednak trendy masowej sprzedaży (a więc marketingowe) z tymi, które są potrzebne do zbudowania strategii rozwoju marki, produktu bądź usługi. Warto też zauważyć, że w ostatnich latach samo pojęcie „zmiany” uległo ogromnym przemianom. Obecnie nie jest nią wyłącznie nowy produkt lub usługa, ale szeroko rozumiana kultura i struktura firmy, która nastawiona jest na wsparcie rozwoju i kreacji. Czym jest ta „zmiana” w naszym biznesie? Odpowiedź na to pytanie jest możliwa wyłącznie po analizie trendów.

Poniżej przedstawiamy Państwu kilka propozycji, dzięki którym można zagłębić się nieco w świat trendów. Zachęcamy też do samodzielnych poszukiwań opracowań najlepiej pasujących do Państwa branży i założonego kierunku rozwoju.

 

The General Trend Book


General Trend Book uznawana jest przez Lidewij Edelkoort za główną pozycję, przedstawiającą trendy na dwa lata do przodu. Książka wyraża trendy za pomocą inspirujących wizualizacji, kluczowych kombinacji kolorów, szeroko objaśnianych słów kluczowych i tekstów, a także tkanin i materiałów z całego świata. Publikacja jest starannie opracowywana przez zespół Trend Union.

 

Trend Book: Forecasting The Future Of Design


Księga projektowa zawierająca opisy nadchodzących trendów, inspirujące plansze nastroju (tzw. moodboardy) i najnowsze produkty. Przewodnik podzielony jest według kolorów, materiałów i wzorów, które mają pomóc podczas prac projektowych, niezależnie czy dotyczą one urządzania własnego mieszkania, domu dla klienta, czy hotelu na rajskiej wyspie.

Portal trenddesignbook.com jest zresztą określany jest mianem jednego z najlepszych źródeł informacji dla twórców trendów i kreatywnych, którzy chcą znaleźć w jednym miejscu wszystkie nadchodzące trendy. Na stronie można znaleźć zarówno opracowania makro trendów, opisujących główne kierunki zmian i sposoby ich wykorzystania, ale także tendencje stricte projektowe dotyczące kolorów, wzorów, motywów, materiałów, czy patentów wykończeniowych.

 

Mapa trendów 2019 – Natalia Hatalska


Opracowanie zbiera zdefiniowane przez
infuture.institute najistotniejsze trendy w 5 kategoriach: społecznych, technologicznych, ekonomicznych, środowiskowych i komunikacyjnych. Dodatkowo, każdy z trendów umieszczony jest w strefie wskazującej na poziom jego dojrzałości:

  • foresight – perspektywa długoterminowa, trend potrzebuje 20+ lat, żeby wejść do mainstreamu
  • innovation – strefa średnioterminowa, trend potrzebuje 5-20 lat, żeby wejść do mainstreamu
  • reactive – strefa krótkoterminowa, trend potrzebuje 1-5 lat, żeby wejść do mainstreamu
  • new normal – aktualne, wiodące trendy.

Podsumowując, warto sięgnąć po trendbooki, by zostawić dotychczasową perspektywę i zacząć myśleć bardziej jak wizjoner. Znajomość trendów silnie wpływa na naszą świadomość, a co za tym idzie na zmianę naszych działań.

 

Funkcjonowanie naszej strony internetowej jest zgodne z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie ochrony danych osobowych.

Aby dowiedzieć się więcej na temat stosowanych przez nas zasad w zakresie ochrony danych osobowych i stosowania plików cookies, kliknij – Polityka Prywatności.

 

Akceptuję